Aktuality
Nový eOne-Forty SUV od Meridy
Značka Merida představila nové SUV elektrokolo. V našich krajích si takřka každý pod pojmem SUV představí výhradně robustní automobil zvládající kromě komfortní jízdy i lehký terén. V mnoha zemích však je velmi oblíbená kategorie SUV i v oblasti elektrokol.
Číst celý text >Baterie – srdce elektrokola, aneb lithium-iontová revoluce, která změnila svět cyklistiky
Málokdo ví, že právě Li-ion baterie je tím komponentem, který zásadním způsobem umožnil současný absolutní rozkvět elektrokol. Především proto, že se z těžkých a z mnoha dalších důvodů nevhodných olověných monster proměnila v revoluční „lehkou“ variantu s tryskající energií. To jsou důvody, proč jsme tomuto fenoménu věnovali první díl seriálu o elektrokolech
Číst celý text >Fenomén dnešní doby. Nová kategorie: Střední třída Plus
To, že je vývoj v oblasti elektrokol velmi dynamický, je zcela patrné. Především během posledního roku se tento trend ukazuje naprosto zřetelně. Rychlý vývoj je sice pěkný, ale přinesl sebou i jeden problém. S každou změnou k lepšímu, byť i drobnou se zvyšovala většinou i cena. I když nárůst prodejů je v současnosti obecně obrovský, zásluhu na tom má nejen přirozený vývoj, ale hlavně i nová kategorie horských elektrokol. Nazvali jsme ji „Střední třída Plus“. A Jak se odlišuje od ostatních? Je postavená především na co nejlepším poměru cena výkon.
Číst celý text >Válka motorů 2 – aneb pět let poté
Motory jsou na elektrokolech spolu s bateriemi to nejdůležitější a v podstatě zcela zásadní. Když jsme v roce 2015 psali původní díl „Válka středových motorů“, bylo v té době slůvko „středových“ velmi důležité. Především proto, že v té době probíhal boj nejen mezi „střeďáky“ ale současně i mezi pohonnými jednotkami umístěnými v zadním kole. Čas ukázal, že „zadokolky“ mají však jednu nezanedbatelnou nevýhodu.
Číst celý text >Sezona 2020. Co se nám líbilo
Co nás překvapí v příštím roce? Určitě spoustu dílčích novinek. Vypadá to, že zásadní trendy jsou čtyři. Tím prvním je neuvěřitelně velký nárůst celoodpružených modelů. Kde jsou ty doby, kdy jich i ti nejlepší výrobci měli pouze několik. Průměrní jeden dva modely, často však žádný. Už letos je nárůst „celopér“ patrný. V modelové řadě 2020 budou u těch nejznámnějších značek mít v příštím roce znatelnou převahu.
Číst celý text >Proč elektrokolo
Když jsme se poprvé před více než deseti lety projížděli na prvních u nás dostupných elektrokolech, většina kolemjdoucích v nich viděla především rozmar, nebo nový námět na moderní invalidní vozík“. Ač tak či tak, elektrokolo nebral nikdo vážně. Nejméně kamarádi na supersportovních kolech. Zlom nastal, až za rok kdy jsme přijeli s prvním elektrokolem KTM. Tedy s kolem špičkové sportovní značky, ikonou mezi motorkáři i cyklisty. Značky, kterou všichni sportovci absolutně „brali“.
Číst celý text >