Aktualizováno: 24.09.2021
Kdo by náhodou měl představu, že elektrokola už mají pro nejbližší dobu zásadní vývojové stádium za sebou díky uložení baterií do útrob rámových trubek, budou asi překvapení. Vývojáři Scottu Patron ukázali zcela novou konstrukci v převratném designu. Podobně jako před několika lety „zmizely“ v rámu baterie, tentokrát byl do něj integrován tlumič o zdvihu 160 mm. Integrace tlumiče není jen designovým prvkem, ale také praktickým, protože umožňuje lépe využít prostor.
Číst celý test >
Aktualizováno: 20.09.2021
Německý leader Cube mezi špičku už patří několik let. Šel na to ale trochu jinak než ostatní špičkový výrobci. Nevsadil pouze na jeden či dva dominantní prvky, ale především na komplexní řešení a výraznou touhu stále zlepšovat . Výsledkem je obrovský smysl pro detail stále inovovaná řešení i výborný poměr cena výkon. Ale také desítky menších vychytávek. Tím jasně dokazuje, že i v době korony nemusejí být výrobky horší a ceny výrazně vyšší Dokonce některé modely 2022 mohou stát i takřka stejně. Nás zaujal především model Hybrid Race
Číst celý text >
Aktualizováno: 26.04.2021
Po nových sadách XT a SLX se letos značka Shimano soustředila na cenově dostupnější a velmi oblíbené Deore, přičemž mnoho technologií i bohatá nabídka nové řady je opravdu revolučním počinem. Když se podíváte na hlavní technické funkce. V současnosti už je pouze málo vlastností, které výrazněji odlišují Deore od vyšších řad Shimano. To je samozřejmě velmi dobrá zpráva pro jezdce.
Číst celý text >
Aktualizováno: 16.11.2020
Jak se dalo předpokládat, tak kapacita baterií v elektrokolech se stále zvyšuje i když od nějakých 300 Wh před lety až po dnešních 700 až 800 Wh (mimo systémů složených, kde například Bosch u některých modelů nabízí až 1000 či 1126 Wh). To už však lze považovat za řešení pro zcela specifické situace, kdy poměrně dlouho a s maximálním výkonem překonáváte velké výškové rozdíly, což nevyužije každý. Naopak sedm až osm set Wh je pro většinu „bikařů“ ideální stav.
Číst celý text >
Aktualizováno: 10.04.2020
To, že je vývoj v oblasti elektrokol velmi dynamický, je zcela patrné. Především během posledního roku se tento trend ukazuje naprosto zřetelně. Rychlý vývoj je sice pěkný, ale přinesl sebou i jeden problém. S každou změnou k lepšímu, byť i drobnou se zvyšovala většinou i cena. I když nárůst prodejů je v současnosti obecně obrovský, zásluhu na tom má nejen přirozený vývoj, ale hlavně i nová kategorie horských elektrokol. Nazvali jsme ji „Střední třída Plus“. A Jak se odlišuje od ostatních? Je postavená především na co nejlepším poměru cena výkon.
Číst celý text >
Aktualizováno: 13.03.2020
Motory jsou na elektrokolech spolu s bateriemi to nejdůležitější a v podstatě zcela zásadní. Když jsme v roce 2015 psali původní díl „Válka středových motorů“, bylo v té době slůvko „středových“ velmi důležité. Především proto, že v té době probíhal boj nejen mezi „střeďáky“ ale současně i mezi pohonnými jednotkami umístěnými v zadním kole. Čas ukázal, že „zadokolky“ mají však jednu nezanedbatelnou nevýhodu.
Číst celý text >